Sunday, October 25, 2009

MEJA KUTUK


Ini tempat kitorang lepak sembang2 malam minggu. Seawal pukul 10 malam kitorang turun bawah. selaluinya mesti ada pemulanya. Selepas itu yang lain akan turut turun bila nampak dari atas. memang pot kitorang ni sesuai sangat. Waktu petang pun inilah juga tempat lepak kitorang.

Meja ini ada gelarannya. Kami panggil meja kutuk. Bukan meja tu terkutuk tapi ahli lepak kena tahan telinga kalau di senda gurau. Memang pedih kalau kena pada kita. Tapi selalunya ada pusingannya. Semua orang akan sampai giliran untuk gurauan.

Nombor empat dari kanan yang berselimpang baju atas bahu, itulah Adham member kitorang yang dah pindah ke Bidor, Perak. Datang untuk beraya dan berjumpa dengan teman2 lama. Lepas makan, turun dan bernostalgia di meja kutuk ni. Dia ni salah seorang ahli tetap meja kutuk suatu ketika dahulu.

Kalau nasib baik, selepas sembang2, kitorang akan pekena air buah gelas besar di Keramat atau air buah boleh tambah di Kg Baru. Lepak sampai jam satu malam baru naik rumah. Inilah kebiasaan yang akan kami buat pada malam minggu. Memang happening dan ceria bersama kekawan seperjuangan warga pendidikan.

1 comment: