Friday, October 9, 2009

EPSON DALAM KENANGAN (1)


Aku percaya pada satu ungkapan yang pernah aku dengar iaitu gambar menceritakan segala-galanya. Gambar di atas diambil semasa aku sebagai pekerja industri atau pekerja kilang di Seiko-Epson Precision di Free Trade Zone Sungai Way. Kilang tu sangat top dulu dan kini memindahkan operasinya di Damansara. Dalam gambar tu aku berdiri kanan sekali sambil menyeluk saku. Masa tu berambut panjang paras bahu. memang happening masa tu. dapat isteri pun kat sini. Gaji terakhir aku termasuk overtime sebelum masuk maktab untuk menyambung cita2 yang terhenti seketika ialah RM1300.00, satu pendapatan yang lumayan pada masa tu melebihi gaji cikgu graduan masa tu. Tapi ada hikmahnya aku berhenti. Banyak lagi kisah di sini...baru cerita (1). Tunggu...

1 comment:

  1. gambar ni agak blur..saya x dapat cam ,samada awak senior @ junior saya masa kat epson..tapi saya rasa mcm saya ni senior awak. saya dn 4 lg kwn merupakan badge pertama dihantar ke Jepun pd 1984..

    ReplyDelete