Monday, November 2, 2009

WAJAH BARU




Hampir tiga minggu aku tidak beriadah pada waktu petang. Selalunya setiap petang aku bermain tenis dengan rakan2 guru Kuarters Pendidikan di gelanggang tenis kepunyaan SK Jalan Raja Muda. Puncanya ialah pembaikan gelanggang tenis yang dilakukan di bawah peruntukan sekolah. Sekolah ni satu pagar dengan kediaman kitorang. Anak2 pun semua belajar di sini.

Seminggu sekali sahaja aku bermain di gelanggang tenis Taman Tasik Titiwangsa pada waktu malam. Itu tidak memadai kerana aku biasa bermain setiap petang. Maka,kitorang melangutlah atau seperti ayam berak kapur pada setiap petang sementara menunggu projek siap. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Mungkin dalam dua atau tiga hari ni, dapatlah kami menggunakan gelanggang baru itu dengan keizinan pihak sekolah.

Kalau ikut kadar sewaan gelanggang tenis kepunyaan DBKL pada waktu siang satu jam RM6 dan waktu malam satu jam RM10. Tapi kami dapat bermain di gelanggang ini secara percuma. Itulah, betapa beruntungnya warga pendidikan. Harap2 kami dapat terus menjalin hubungan yang baik dengan pentadbir sekolah ni.

Gelanggang ni mendapat pagar baru yang dahulunya berlubang2, lantai yang retak di baiki semula, warna lantai yang luntur dicat semula mengikut standard gelanggang tenis yang lebih jelas dan pokok yang rimbun dicantas dan ditebang. Gambar2 di atas aku shoot dari balkoni depan kediaman aku. Sekolah ni berlatarkan hotel Grand Season dan bangunan UMNO sayup2 kat belakang.

1 comment:

  1. bestnya ada tempat nak exercise, boleh keluor peluh selalu

    ReplyDelete