Sunday, November 22, 2009

OUM


Semalam 21 November 2009 secara rasminya tamatlah kelas tutorial aku dalam PJJ KPM-OUM. Hampir 4 tahun aku bergelumang dengan buku, tugasan, dan kelas akhirnya aku dapat juga selesaikan ketiga2 perkara tersebut. Cuma peperiksaan je yang belum habis sebab ada lagi 3 subjek peperiksaan pada pertengahan Disember nanti lepas raya Haji. Peperiksaan subjek terakhir pada 16 Disember. Lepas tu bolehlah aku lepaskan jeritan.

Dalam usia yang semakin meningkat, dengan kesibukan hal2 sekolah dan kesibukan hal2 keluarga, hal2 kampung dan sebagainya, bukan satu tugas yang mudah. Kekadang tu aku perlu pilih satu perkara untuk tiga perkara yang perlu dilakukan dalam satu masa yang sama. Dan berlakulah pertindihan yang kekadang melukakan hati dan perasaan.

Semua itu perlu dihadapi dengan bijak macam menarik rambut dalam tepung. kekadang terlepas juga keluhan yang melukakan hati dan perasaan orang lain. Baik keluarga sendiri, rakan sekerja dan sebagainya. Apa2 pun aku ucapkan terima kasih kepada semua insan yang memahami aku samada keluarga dan rakan-rakan.

No comments:

Post a Comment