Sunday, December 6, 2009

ALAHAI GURU!



Respon pada sebuah artikel yang disiarkan dalam ruangan forum akhbar Utusan Malaysia pada 3 Disember 2009.

Lihatlah sendiri pada gambar yang aku postkan ni. Dan korang nilai dan ulaslah sendiri.

Gambar ni aku ambil secara kebetulan, aku lalu di kelas dan terlihatlah seorang guru yang juga kawan baik aku sedang memanjat meja atau kerusi untuk membetulkan dan menyemak LCD. Kebetulan guru ni adalah guru yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga inventori bahan2 dan alatan2 yang bersangkutan dengan ETEMS.

Ini baru salah satu tugas dalam pelbagai lagi tugas guru. Guru perempuan. Kalau guru lelaki macam aku, bancuh simen pun aku pernah buat. Kodin, kau nilai dan tafsirkanlah sendiri.

Apa2pun, aku cukup bangga jadi seorang guru

No comments:

Post a Comment